إعلان

الآن بجميع مكتبات مصر والوطن العربي --------->>>>> (( أحدث إصدارات الكاتب عادل إدريس المسلمي..... " الزناتي حنيفة -العجب ألوان - مقرمشات ساخرة " عن دار الراية للنشر والتوزيع ))<<<<<------


السبت، 28 فبراير 2015

بحبك يا أسمك إيه

قل ما شئت فلم يعد هناك ما نخفيه
قل ......
أضحوكة .. ضحيكة .. نانو ضحكة
وبالتمثيل ههههههه .. هه ..هع
هكذا صرنا بعدما تملك منا الغباء و قام بطرد الذكاء من عقولنا وكأنه كان يؤجر رؤوسنا له بعقد محدد المدة .. لذا فقد أصبحنا فعلا نانو ضحكة .
فها هى الماما أمريكا تطالعنا بتصريح راقص على واحده وربع على لسان وزير ماليتها ( جاك ليو ) بأنه قال موجها حديثة الى أمير قطر :
" بالله عليك يا برنسس تميم بلاش تدعموا الارهارب "
والنبي ( بق ) زى الفل .. مليح وزين فما أروعك يا عم ليو .. شوفوا الحلاوة شوفوا الجمال .. شوفوا الحنكة بالكاتشب والهوت صوص
ومن مين طالع الكلام؟ من وزير مالية أمريكا بذات نفسه وشحمه ودمه يعنى مش من المعلم الكبير الحاج أوبا وده بقي سر القنبلة الذرتية يعنى بلغة السياسة كلام له رجعة يعنى كلام فك مجالس.
عم جاك ليو تصريحه أستكاوى مضمونه " يا برنسس تيمو اللى تحتاجه امريكا يحرم علي الجامع .. وهات فلوسك اللى محيراك نعملك بيها جمعية وتقبضها آخر نفر ".
شوفتوا خيبتنا الملعلعة اللى لبسوها لنا وقالولنا مبروك والنبي لايقه عليكم وورونا كده جمال الخطوة .
لو كانت امريكا وغيرها من بلاد الفرنجة تعلم أن عندنا بواقي ذكاء ما كان هذا الجاك ليو طلع علينا بهذا التصريح ولكن هم يعلمون تماما بأن ذكائنا قد ذهب مع الريح مشوار لغاية جبل الهوءة .. آل إيه عم الريح واخده ها يفرجه على الفروج اللي بيلعب بلياردو.
لذا فأنا أطالب جامعة الدول العربية بعقد إجتماع قمة طاريء وذلك لتجميع مبلغ 10 مليار دولار لشراء ما يكفي من الحق الشرجية والشبح البابوني لكل عربي يعيش على البقعة العربية لتنظيف عوالقنا التي تسد مواسير الاتصال وجعلتنا نعيش فى هذه الحالة الامساكية المستعصية التى طمست مداخل الفهم فأصبحنا نفهم من الوضع المقلوب.
ونسمع سوا ..
اوعى تكلمني بابا جاي ورايا